17 September 2009

Novel sejarah bertajuk Mat Kilau Pahlawan Pahang oleh Abdul Latip Talib

Kawan/koi/kah rompak berita nih kat blog Koi Anak Pahang:
Mat Kilau Pahlawan Pahang

Salamzz...di dalam kite mencari malam seribu bulan di akhir Ramadhan ini ade baikknye juge jika kite sesama menghayati sebuah novel mengenai perjuangan pahlawan Mat Kilau, sebuah karya Abdul Latip Talib, mengisahkan hidup Mat Kilau dari semenjak dia dilahirkan, sebuah kisah yg amat menarik utk kite hayati didalam mencari erti sebuah perjuangan..jarang kita jumpe sejarah pahlawan Pahang ditulis dan di olah begitu baik seperti ini.

Walaupun koi belum lagi habis membaca novel ini, koi dah dapat membayangkan susah payah pahlawan Pahang di zaman penjajahan Inggeris menyabung nyawa demi tanah tumpah darah nenek moyang kite, kisah ini menceritakan peribadi Mat Kilau dan lima sahabatnye,ayahnye Imam Rasu atau Tok Gajah, pahlawan Pahang yg lain seperti Dato' Bahaman,Tok Keli Sega, Mat Lela dan ramai lagi, juge ade menceritakan bagaimana Inggeris boleh menjajah Pahang, kisah yg menginsafkan koi sebagai anak Pahang jati..so ape lagi?

Kepada semua warga Pahang khususnye sile dapatkan buku ini utk dihayati bersama..boleh gek nak dapatkan secara online di link bawah ni.. rege cume RM 17.85 sen...padan ngan rokok dunhill dua kotok je..belilah boleh buat bahan cerite utk anak cucu.


Himpunan Blog Pahang: Moh la kita beli kemdian baca. Kalau bukan kita orang Pahang yang beli, siapa lagi kan?

3 comments:

mazru(9m2mzr) said...

Alhamdulillah,aok pun post kan juge entry ni kat blogger pahang..bangga rasenye.

kite lah penyambung perjuangan mat kilau dan sahabatnye.betu kata aok te weh..kala bukan kite sape lagi yg nak mneyambung nye..

Terima kasih weh..semangat mat kilau takkan padam di hati koi selagi nadi koi masih berdenyut insyaAllah.

bul182 said...

Malaysia Ancient Martial Art
Silat Sri Gayong Panglima Ulung

We Are Open A New Participation All Over The World
Which Want To Studied Our Ancient Martial Art
(accommodation provided)

One Of Our Martial Art
http://www.youtube.com/watch?v=qiRms_w_KAE

For More Information
visit
www.panglimaulung.co.cc
or
www.panglimaulung.yolasite.com

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI